Η ασθένεια του καθίσματος

O απόλυτος οδηγός

Posted 4 μήνες πριν

Η ασθένεια του καθίσματος μπορεί να μην ακούγεται σαν κάτι για το οποίο πρέπει να ανησυχούμε, αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα υγείας που οι περισσότεροι από εμάς αντιμετωπίζουν. Το σώμα δεν είναι φτιαγμένο για να κάθεται, τουλάχιστον όχι στο επίπεδο του σύγχρονου τρόπου ζωής. Τα σώματά μας από την κατασκευή τους προορίζονται να κινούνται. Όταν αυτό δε συμβαίνει μπορεί να έχει καταστροφικές επιπτώσεις στην υγεία μας. Σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, τα άτομα πρέπει να συμμετέχουν σε τουλάχιστον 150’ μέτριας έντασης άσκηση την ημέρα ή 75’ πιο έντονης άσκηση. Πρέπει επίσης να κάνουμε περίπου 10.000 βήματα κάθε μέρα, το οποίο ισοδυναμεί με πέντε μίλια, για να καταπολεμήσουμε τις επιπτώσεις της αδράνειας.   Ωστόσο, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας λέει ότι το 60 έως 85% του πληθυσμού του κόσμου, δεν έχει αρκετή σωματική δραστηριότητα. Στη σωματική δραστηριότητα περιλαμβάνεται οτιδήποτε σας κάνει να κινείστε. Ακόμα και κάτι τόσο απλό όσο η όρθια στάση, υπολογίζεται ως σωματική δραστηριότητα. Η καθιστική συμπεριφορά συνεπάγεται μικρή έως καθόλου κίνηση.    Μερικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για τον καθιστικό τρόπο ζωής: • Ο τέταρτος κύριος παράγοντας κινδύνου θνησιμότητας σε όλο τον κόσμο, είναι το να είμαστε σωματικά ανενεργοί • Υπολογίζεται ότι 3,2 εκατομμύρια θάνατοι κάθε χρόνο οφείλονται στο ότι οι άνθρωποι δεν ασχολούνται με κάποια σωματική δραστηριότητα • Ο μέσος άνθρωπος ξοδεύει 12 ώρες κάθε μέρα στο να κάθεται   Ασθένεια και καρκίνος Μια ανάλυση 43 ξεχωριστών μελετών στη Γερμανία που εξέτασε περισσότερα από τέσσερα εκατομμύρια άτομα, απέδειξε ότι ο καθιστικός τρόπος ζωής αύξησε σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου στους ανθρώπους. Για παράδειγμα, εκείνοι οι άνθρωποι που περνούσαν τον περισσότερο χρόνο καθισμένοι, είχαν 24% υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου και 21% υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα. Η έρευνα δείχνει επίσης ότι τα υψηλά επίπεδα σωματικού λίπους μπορούν να προκαλέσουν χρόνια φλεγμονή. Η χρόνια φλεγμονή μπορεί στη συνέχεια να προσβάλει τα κύτταρα του σώματός σας και να προκαλέσει βλάβη στο DNA που οδηγεί σε καρκίνο.   Οι ψυχικές επιπτώσεις ενός καθιστικού τρόπου ζωής Το να έχουμε καθιστική ζωή δεν επηρεάζει απλώς το σώμα μας - επηρεάζει επίσης την ψυχική μας υγεία.   Ένας καθιστικός τρόπος ζωής είναι πιο πιθανό να σας κάνει να αισθανθείτε ψυχολογική δυσφορία. Η έλλειψη σωματικής δραστηριότητας, μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για άγχος, ενώ από την άλλη πλευρά, η άσκηση, μπορεί να αυξήσει τις ενδορφίνες σας και να έχει τέτοιες επιπτώσεις στη διάθεσή σας, ισοδύναμες με συνταγογραφούμενα αντικαταθλιπτικά. Τι μπορείτε να κάνετε για την ασθένεια του καθίσματος; * Σταθείτε όρθιοι περισσότερο. Μία καλή αρχή είναι η εναλλαγή μεταξύ καθίσματος και στάσης κάθε 30’ * Γίνετε πιο ενεργοί στο σπίτι. Περπατήστε ενώ στέλνετε ένα μήνυμα, ενώ μιλάτε στο τηλέφωνο ή απαντάτε σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. * Προσπαθήστε να αφιερώσετε χρόνο για να περπατήσετε στη γειτονιά σας κάθε μέρα. * Φορέστε ένα ρολόι που ανιχνεύει τη δραστηριότητά σας - αυτό σας αναγκάζει να έχετε επίγνωση του πόσο κινείστε ή δεν κινείστε σε μια μέρα. * Δοκιμάστε τις προπονήσεις στο σπίτι. * Να παίζετε τακτικά μουσική στο σπίτι σας, επειδή η μουσική σας δίνει ενέργεια και σας ενθαρρύνει να κινηθείτε. * Μαγειρέψτε περισσότερα από τα γεύματά σας στο σπίτι. Αυτό είναι καλό όχι μόνο από άποψη διατροφής, αλλά  και από την άποψη ότι είστε ενεργός καθώς μαγειρεύετε. * Όταν πηγαίνετε μέσα σε ένα κατάστημα, κάντε έναν γύρο γύρω από τα προϊόντα πριν ξεκινήσετε τις αγορές σας. * Εάν δεν έχετε κατοικίδιο, αλλά νομίζετε ότι θα μπορούσατε να αναλάβετε την ευθύνη, πάρτε ένα σκυλί. Ένα σκυλί θα σας ενθαρρύνει να βγείτε έξω και να παραμείνετε δραστήριος. Πηγή:  https://unbreakyourself.com Επιμέλεια : Δέσποινα Χατζηαντωνίου  

©2021 ATHLESIS