Menu

classes

BLOG

OΦΕΛΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΜΕ KETTLEBELLS

OΦΕΛΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΜΕ KETTLEBELLS

ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΟΦΕΛΗ

Τα Kettlebells, αυτά τα ιδιόμορφα βάρη άσκησης που μοιάζουν σαν μπάλες κανονιού με λαβή, χρησιμοποιούνται – στη μία ή στην άλλη μορφή τους – εδώ και αιώνες για την ανάπτυξη της σωματικής δύναμης. Το σχήμα τους ποικίλει αισθητά από εποχή σε εποχή και από πολιτισμό σε πολιτισμό. H σύγχρονη μορφή των Kettlebells έχει τις ρίζες της στη Ρωσία των αρχών του 18ου αιώνα και στα ζύγια που χρησιμοποιούσαν για τις πλάστιγγες οι έμποροι, την εποχή εκείνη. Καθώς η σωματική ρώμη ήταν αρετή με κεντρική θέση στη ρωσική κουλτούρα, στη διάρκεια γιορτών και πανηγυριών, οι πωλητές εκτελούσαν διάφορες άρσεις με τα ζύγια, για να επιδείξουν τη μυϊκή τους δύναμη και γρήγορα αντιλήφθηκαν ότι η δραστηριότητα αυτή είχε παράλληλα και σημαντικά οφέλη για την υγεία τους.

Aργότερα τα βάρη αυτά και οι βασικές τεχνικές απέκτησαν δημοτικότητα στο Σοβιετικό Στρατό σαν τον πιο αποτελεσματικό τρόπο για τους στρατιώτες να μπουν σε φόρμα μάχης και να τους κρατήσει σε ετοιμότητα - με ελάχιστο εξοπλισμό.

Σήμερα έχει μπει δυναμικά στο χώρο του fitness, αναζητώντας όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για το τι μπορεί αυτό το «χαμηλής τεχνολογίας, υψηλής αντίληψης» εργαλείο να κάνει για τη δική τους σοβαρή, λειτουργική προπόνηση .

OΦΕΛΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΜΕ KETTLEBELLS

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΟΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΗΣ ΑΝΤΟΧΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ

Η βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής συχνότητας επιτυγχάνεται με τις συνεχόμενες επαναλήψεις, ενώ η άρση των κιλών βοηθάει στην αύξηση της λειτουργικής δύναμης.

ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΚΟΡΜΟΥ(ΚΟΙΛΙΑΚΟΙ, ΡΑΧΙΑΙΟΙ)

Κατά την άρση του kettlebell οι μύες του κορμού ενεργοποιούνται, με αποτέλεσμα την ανάπτυξή τους λόγω της φυγόκεντρου δύναμης που επιτυγχάνεται.

ΑΠΑΛΕΙΦΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΟΝΟΙ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΗ

Η καθιστική ζωή με το πέρασμα του χρόνου απομονώνει κάποιους μύες της πλάτης και της μέσης. Με το kettlebell και την σωστή χρήση του ενεργοποιούμε αυτούς του μύες και έτσι τονώνονται και ελαχιστοποιούνται οι πόνοι.

ΕΥΚΙΝΗΣΙΑ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΣΕΩΝ

Σε αντίθεση με τα κλασικά βάρη και την απουσία σωστών διατάσεων που τα συνοδεύει πολλές φορές, η οποία προξενεί δυσκαμψία στις αρθρώσεις, το kettlebell και η κινητικότητα που απαιτεί κατά τις άρσεις του κυρίως στους ώμους, στην σπονδυλική στήλη, στα ισχία και στα γόνατα βοηθάει στην ευκαμψία και στην υγεία των αρθρώσεων.

ΕΥΡΩΣΤΙΑ ΚΑΙ ΜΑΚΡΟΖΩΙΑ

Έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στην πρώην Σοβιετική ´Ενωση έδειξαν ότι η προπόνηση με kettlebells οδηγεί σε πτώση των παλμών στην κατάσταση ηρεμίας και σε μείωση της αρτηριακής πίεσης ενώ η συνεχής κίνηση των αρθρώσεων προλαμβάνει τις περισσότερες μορφές αρθρίτιδας.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΧΩΡΟΥ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ

Με μόλις ένα μέτρο περιμετρικά του σώματος και με μια μόνο μπάλα kettlebell μπορούμε να πραγματοποιήσουμε μία ολοκληρωμένη προπόνηση για όλο το σώμα επωφελούμενοι από όλα τα παραπάνω οφέλη.

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΒΑΛΕΙ ΣΤΟ "ΠΑΙΧΝΙΔΙ" ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Εκτός από ένα εργαλείο της γυμναστικής που έχει ενταχθεί με επιτυχία στα γυμναστήρια παγκοσμίως, το kettlebell είναι κυρίως αγώνισμα με πρωταθλήματα σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο που αποσκοπεί κυρίως σε ανταγωνισμό επαναλήψεων και χρόνου. Εκτός του πρωταθλητισμού όμως μπορεί να γίνει πιο ανταγωνιστικό και πιο ενδιαφέρον ακόμη και μέσα στα γυμναστήρια, βάζοντας στόχους από τους γυμναστές που το παραδίδουν και κάνοντάς το πιο ενδιαφέρον για τους fun του αθλήματος.

Eίναι πλέον γεγονός ότι το kettlebell αποτελεί μία από τις πιο ολοκληρωμένες προπονητικές μεθόδους στο χώρο του fitness και μπορεί να πραγματοποιηθεί από τον κάθε ασκούμενο ανεξαρτήτως επιπέδου.

Αρκεί μία δοκιμή για να καταλάβει κανείς και να νιώσει τις θετικές επιδράσεις που προσφέρει στο σώμα και στην ψυχολογία!

Επιμέλεια Σπύρος Δάφνης
Athlesis Team
Gym instructor
a picture of Rex the cat