Menu

classes

BLOG

ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΜΕ KETTLEBELL

ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΜΕ KETTLEBELL

Το Kettlebell, ένα μυστικό που ήταν καλά κρυμμένο στα βάθη της ρωσικής στέπας, έκανε την εμφάνισή του τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα.

Γενικά, η φιλοσοφία των kettlebells διαφέρει από αυτήν των βαρών και των μηχανημάτων γυμναστικής στο ότι δεν περιορίζεται στην «απομονωμένη» εκγύμναση του κάθε μυός. Τα kettlebells δουλεύουν με το σύνολο των μυϊκών ομάδων. Ούτως ή άλλως, η τάση πλέον στη γυμναστική παγκοσμίως τείνει προς την "επιστροφή στις ρίζες". Eπιστροφή, δηλαδή, στις βασικές ασκήσεις που εκτελούνται με το βάρος του σώματος (push-ups, βαθιά καθίσματα κλπ.). Πάνω σε αυτή τη λογική στηρίζονται και τα προγράμματα με τα kettlebells. Η απομόνωση στην εκγύμναση των μυών έχει δείξει πως δεν παράγει «πραγματική» δύναμη. Οι ασκήσεις που γίνονται στα μηχανήματα και με τα παραδοσιακά βάρη μπορούν να προσφέρουν όγκο στον μυ, αλλά όχι τόσο ποιότητα δύναμης.

Η προπόνηση γυμναστικής με kettlebells μπορεί να προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα στην αθλητική απόδοση, καθώς επίσης και στη βελτίωση καρδιαγγειακών νοσημάτων και γενικότερα στην υγεία και στην ενδυνάμωσης των μυών.

Καρδιαγγειακά οφέλη

Ειδικοί ερευνητές του πανεπιστημίου του Wisconsin στην Αμερική, που μελέτησαν τα οφέλη στο σώμα από τους αλτήρες kettlebell, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι γυμναζόμενοι μπορούν να έχουν τα διπλάσια αποτελέσματα στο μισό χρόνο. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα, άνδρες και γυναίκες από 29 έως 46 ετών, ήταν όλοι έμπειροι με τους αλτήρες kettlebell. Οι ερευνητές βρήκαν ότι η μέση καύση κατά τη διάρκεια προπόνησης τινάγματος αυτών των οργάνων, είναι 20,2 θερμίδες ανά λεπτό, ίση δηλαδή με 6 λεπτά γρήγορο βάδην. Τα άτομα της έρευνας έκαναν μια ζωηρή προπόνηση με μέσο όρο καρδιακού ρυθμού στο 93%. Αυτό δείχνει σαφώς ότι το καρδιαγγειακό όφελος και η καύση θερμίδων από την προπόνηση με kettlebell μπορεί να είναι πολύ μεγάλο. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η προπόνηση τινάζοντας προς τα πάνω τους αλτήρες δίνει στον bodybuilder αρκετά περισσότερη ένταση από ότι η κοινή προπόνηση με βάρη.

Ωστόσο, τα kettlebells δεν είναι τα μόνα που φέρουν τέτοιου είδους θεαματικά αποτελέσματα. Από πλευράς καύσης θερμίδων κατά την ίδια προσπάθεια, σημειώνεται ότι «κατά την ίδια διάρκεια άσκησης, είτε με γρήγορο βάδισμα σε διάδρομο, είτε προπόνησης με kettlebell, έχουμε την ίδια τιμή υποκειμενικής εκτίμησης της προσπάθειας (RPE: Ratings of perceived exertion scale). Αντίθετα σε περίπτωση τρεξίματος σε διάδρομο λόγο μεγαλύτερης κατανάλωσης οξυγόνου, θα καούν περισσότερες θερμίδες ανά λεπτό, διότι υπάρχει μεγαλύτερο μεταβολικό κόστος (ΜΕΤ: Metabolic Equivalent Units), από ότι σε έντονη προπόνηση kettlebell swings. Οι ασκήσεις kettlebell swings είναι από τις καλύτερες και πιο δυναμικές ασκήσεις για όλο το σώμα. Η ταλάντευση ξεκινάει από την κίνηση των γοφών και των γονάτων και απαιτεί τον έλεγχο ενός γρήγορα κινούμενου βάρους, κάνοντας χρήση των μυών του άνω μέρος του σώματος.

Βελτίωση από τους πόνους και τα προβλήματα της πλάτης

Ο γκουρού της πλάτης Stuart McGill από το Πανεπιστήμιο του Waterloo στον Καναδά ανακάλυψε ότι οι επαναλαμβανόμενες ταλαντεύσεις με μια μπάλα kettlebell 16 κιλών δημιουργούν κίνηση των ισχίων όμοια με αυτή που παράγεται από τα καθίσματα με βάρη. Κατά την κίνηση χρησιμοποιείται μια ζώνη μέσης, η οποία βοηθάει στην ενδυνάμωση και σταθερότητα των μυών που στηρίζουν τη σπονδυλική στήλη. Προκαλεί πιέσεις στη σπονδυλική στήλη και λειτουργεί αντίθετα από τον τρόπο που λειτουργούν πιο παραδοσιακές ασκήσεις με βάρη, όπως squats, cleans και deadlifts.

Οι ασκήσεις kettlebell swings βοηθούν πολλούς ανθρώπους με προβλήματα πλάτης, μπορούν όμως να προκαλέσουν προβλήματα σε όσους δεν εκτελούν σωστά τις ασκήσεις. Επίσης θα πρέπει να αποφεύγονται από άτομα με δοµική ή ανατοµική ανωμαλία ή παραμόρφωση της σπονδυλικής στήλης.

Συμπερασματικά, το kettlebell είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο που έχει αποδειχθεί επιστημονικά, όλα αυτά τα χρόνια, ότι προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία, τη φυσική κατάσταση και την απόδοση. Επίσης, είναι ένα ευέλικτο όργανο γυμναστικής που βοηθά στο να διασκεδάζετε και να έχετε ποικιλία ασκήσεων κατά τη διάρκεια της προπόνησης.

Συνοψίζοντας, μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι το kettlebell θα μπορούσε να είναι μια μεγάλη επένδυση, αν θέλετε να επιτύχετε τα εξής:

  1. Αερόβια γυμναστική
  2. Υψηλή κατανάλωση θερμίδων. Ο μεταβολισμός ανεβαίνει πολύ γρήγορα και παραμένει ψηλά ακόμα και μετά το πέρας των ασκήσεων.
  3. Υψηλό ποσοστό απόδοσης στο λιγότερο χρόνο. Λόγω του ότι είναι πάρα πολύ απαιτητικά, οι περισσότεροι άνθρωποι τελειώνουν την προπόνησή τους μέσα σε 15-25 λεπτά κάνοντας αερόβια άσκηση και άρση βαρών ταυτόχρονα.
  4. Βελτιωμένη μυϊκή δύναμη, ευελιξία και αντοχή

 

Πηγή: http://www.mydiatrofi.gr

a picture of Rex the cat