Menu

classes

BLOG

ΔΙΑΤΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ - STRETCHING

ΔΙΑΤΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ - STRETCHING

Oι διατατικές ασκήσεις (stretching) είναι ένας προσιτός και αποτελεσματικός τρόπος άσκησης που ο κάθε υγιής ασκούμενος μπορεί να κάνει, με την προϋπόθεση ότι ακολουθεί κάποιους συγκεκριμένους κανόνες εκτέλεσης. Ο ρόλος των μυϊκών διατάσεων είναι πολύ σημαντικός. Πολλοί ασκούμενοι όμως τις αμελούν, παραβλέποντας το γεγονός ότι έχουν μέγιστα οφέλη για το σώμα, όπως την αποφυγή μυικών τραυματισμών και τη βελτίωση της κινητικότητας.

Οι μυϊκές διατάσεις (stretching) μεταβάλλουν το μήκος του μυ, με αποτέλεσμα την καλύτερη κινητικότητα των αρθρώσεων, όπως προαναφέρθηκε, και την αποτελεσματική λειτουργία των κινητικών μηχανισμών του ανθρώπινου σώματος.

Είναι ασφαλείς όταν είναι εξατομικευμένες, όταν γίνονται σωστά και με τον ενδεδειγμένο για κάθε άσκηση τρόπο, ενώ κρύβουν παγίδες και αυξημένους κινδύνους τραυματισμού όταν γίνουν με λανθασμένο τρόπο.

Σκοπός τους είναι:

  1. H αύξηση του μυϊκού μήκους και η βελτίωση της κινητικότητας μιας άρθρωσης
  2. Ο μυς να είναι ξεκούραστος, δυνατότερος και να αντεπεξέρχεται καλύτερα στις απαιτήσεις
  3. Η βελτίωση της μυϊκής απόδοσης. Ο αθλούμενος γυμνάζεται στις ιδανικές ακραίες θέσεις
  4. Η πρόληψη των τραυματισμών και η αποκατάσταση της κινητικότητας μετά από αυτές
  5. Η ελάττωση της μυϊκής έντασης, καθώς βελτιώνεται η κυκλοφορία του αίματος
  6. Η βελτίωση στο συντονισμό των κινήσεων, αφού υπάρχει μυϊκή αίσθηση και γίνεται οικονομία ενέργειας
  7. Η αυτοσυγκέντρωση

Ας δούμε μερικές χρήσιμες συμβουλές για την εκτέλεση των διατάσεων:

  1. Το πρώτο στο οποίο θα πρέπει να δώσετε σημασία είναι ότι θα πρέπει να έχει προηγηθεί κάποια μορφή προθέρμανσης πριν την εκτέλεση των διατατικών ασκήσεων
  2. Oι διατάσεις να έχουν σχέση με το πρόγραμμα που θα ακολουθήσει, ώστε να έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα οι συγκεκριμένοι μύες
  3. Να δουλέψτε τις διατάσεις στο δικό σας εξατομικευμένο εύρος, χωρίς να νιώθετε έντονο πόνο κατά την εκτέλεση
  4. Να διατηρείτε τη διάταση σταθερή (δεν κάνουμε ταλαντώσεις) για 10-15 δευτερόλεπτα και στη συνέχεια χαλαρώνουμε

Σε κάποιες περιπτώσεις οι διατάσεις θα πρέπει να αποφεύγονται ή να υπάρχει περιορισμός ως προς την επιλογή των ασκήσεων. Για παράδειγμα, αν οι διατάσεις γίνονται από άτομα τα οποία έχουν αυξημένη αρθρική ευκαμψία (υπερευκαμψία) ή γίνονται με λανθασμένο τρόπο, μπορούν να προκαλέσουν ανεπιθύμητη (πέρα από το φυσιολογικό) χαλάρωση των αρθρώσεων. H αυξημένη αυτή αρθρική χαλάρωση μεγιστοποιεί τον κίνδυνο πρόωρης εμφάνισης οστεοαρθρίτιδας και αυξάνει τις πιθανότητες μυϊκών τραυματισμών.

Επιμέλεια Μάγκυ Μπούκουρα

Athlesis Team

a picture of Rex the cat