Menu

classes

BLOG

ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

Όταν οι περισσότεροι ενήλικοι σκέφτονται τη γυμναστική, έχουν στο νου τους μόνο το διάδρομο και τους πάγκους με τα ελεύθερα βάρη στο γυμναστήριο.

Όμως για τα παιδιά, άθληση σημαίνει παιχνίδι και το να είσαι ενεργός με φυσικό τρόπο. Τα παιδιά γυμνάζονται όταν έχουν μάθημα γυμναστικής στο σχολείο, στα διαλείμματα, στα μαθήματα χορού ή στις προπονήσεις ποδοσφαίρου, τέννις κλπ ή κάνοντας ποδήλατο και παίζοντας.

Τα πολλαπλά οφέλη της άσκησης στην παιδική ηλικία

Καθένας μπορεί να επωφεληθεί κάνοντας οποιαδήποτε άσκηση. Τα παιδιά που κάνουν ενεργή άσκηση:

• έχουν πιο δυνατούς μύες και κόκκαλα

• έχουν λεπτό σώμα γιατί η άσκηση βοηθάει στην καύση του λίπους

• γίνονται λιγότερο εύκολα υπέρβαρα

• μειώνουν το ρίσκο εμφάνισης 2 τύπων ζακχαρώδους διαβήτη

• έχουν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και επίπεδα χοληστερόλης

• έχουν μία καλύτερη εικόνα για τη ζωή

Εκτός του ότι επωφελούνται από την τακτική άσκηση, τα παιδιά που είναι γυμνασμένα κοιμούνται καλύτερα. Είναι επίσης ικανά να διαχειριστούν καλύτερα φυσικές και συναισθηματικές προκλήσεις - από το να τρέξουν για να προλάβουν το λεωφορείο έως το να διαβάσουν και να προετοιμαστούν για ένα διαγώνισμα.

Τα τρία βασικά στοιχεία της άσκησης

Αν έχεις παρατηρήσει ποτέ παιδιά σε μία παιδική χαρά, έχεις δει τα τρία βασικά στοιχεία της άσκησης όταν:

1. ξεφεύγουν στο κυνηγητό (αντοχή)

2. διασχίζουν το πολύζυγο (δύναμη)

3. δένουν τα κορδόνια τους (ευλυγισία)

Οι γονείς πρέπει να ενθαρύνουν τα παιδιά τους προκειμένου να κατακτούν καθένα από τα τρία αυτά χαρακτηρηστικά.

Η αντοχή αναπτύσσεται όταν τα παιδιά κάνουν συχνά αερόβια άσκηση. Κατά τη διάρκεια της αερόβιας άσκησης, η καρδιά χτυπά πιο δυνατά και ο άνθρωπος αναπνέει πιο έντονα. Όταν γίνεται συστηματικά και για μακρύ χρονικό διάστημα, η αερόβια άσκηση δυναμώνει την καρδιά και βελτιώνει την ικανότητα της μεταφοράς του οξυγόνου σε ολόκληρο το σώμα.

Η αερόβια άσκηση μπορεί να είναι διασκεδαστική τόσο για τους ενήλικες όσο και για τα παιδιά

Παραδείγματα αερόβιας άσκησης:

• μπάσκετ

• ποδηλασία

• σκι

• ποδόσφαιρο

• κολύμπι

• τένις

• περπάτημα

• jogging

• τρέξιμο

Το να αναπτυχθεί η δύναμη δε σημαίνει αυτόματα και άρση βαρών! Ωστόσο μερικά παιδιά επωφελούνται από την άρση βαρών, η οποία όμως πρέπει να γίνεται υπό την αυστηρή επίβλεψη ενός έμπειρου ενήλικα.

Τα περισσότερα παιδιά δε χρειάζονται ένα πρόγραμμα βαρών για να αναπτύξουν τη δύναμή τους.

Τα push-ups, τα ροκανίσματα και άλλες ακόμα ασκήσεις, βοηθούν στην τόνωση και την ενδυνάμωση των μυών τους. Τα παιδιά επίσης, κάνουν διάφορες δραστηριότητες ενδυνάμωσης κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, όπως το να σκαρφαλώνουν, το να στέκονται στα χέρια ή να παλεύουν.

Οι διατάσεις βοηθούν στην ανάπτυξη της ευλυγισίας, επιτρέποντας στους μύες και στις αρθρώσεις να διατείνονται και να διατηρούν όλο το εύρος τους κατά τη διάρκεια των κινήσεων. Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία κάθε μέρα να κάνουν διατάσεις κάθε φορά που σκύβουν να πιάσουν ένα παιχνίδι τους, κάθε φορά που κάνουν σπαγκάτο ή ρόδα.

Δάσκαλε που δίδασκες...

Όσο και αν πιέσετε το παιδί σας για να ασχοληθεί με την γυμναστική, εάν εσείς οι ίδιοι δεν αποτελέσετε παράδειγμα προς μίμηση γι' αυτό, τότε είναι σίγουρο ότι θα τα παρατήσει. Γονείς παχύσαρκοι ή υπέρβαροι, οι οποίοι κάθονται όλη την ημέρα στον καναπέ, τρώγοντας ανθυγιεινά, σίγουρα δεν αποτελούν το καλύτερο παράδειγμα για ένα πιτσιρίκι το οποίο μόλις μπαίνει στον κόσμο του αθλητισμού.

Θέλετε το παιδί σας να αγαπήσει πραγματικά την άσκηση; Αγαπήστε την πρώτα εσείς.

http://kidshealth.org/

a picture of Rex the cat