Menu

classes

BLOG

ΠΡΟΠΟΝΗΣOY ΜΕ ΤΟ "ARC TRAINER"  ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕ 26.000 ΘΕΡΜΙΔΕΣ Η' ΧΑΣΕ 3,5 ΚΙΛΑ ΠΕΡΙΤΤΟΥ ΛΙΠΟΥΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ!

ΠΡΟΠΟΝΗΣOY ΜΕ ΤΟ "ARC TRAINER" ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕ 26.000 ΘΕΡΜΙΔΕΣ Η' ΧΑΣΕ 3,5 ΚΙΛΑ ΠΕΡΙΤΤΟΥ ΛΙΠΟΥΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ!

Τα διαφορετικά προϊόντα που κυκλοφορούν στο εμπόριο και οι ανταγωνιστικές πρακτικές των εταιριών fitness έχουν καταστήσει την επιλογή ενός μηχανήματος αεροβικής ένα μεγάλο και δυσεπίλυτο πρόβλημα. Στην πραγματικότητα, όμως, δε χρειάζεται να είναι έτσι!

Είναι εκπληκτικό ότι, για μία κατηγορία μηχανημάτων εκγύμνασης η οποία αποτελεί σήμερα το 25% της αγοράς, δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα μία αξιόπιστη και συστηματική μέθοδος αξιολόγησης των επιλογών. Παρακάτω, όμως, θα βρείτε τα σημεία - κλειδιά που θα σας βοηθήσουν να κάνετε μία ξεκάθαρη επιλογή.

Το τεστ της αεροβικής προπόνησης

Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin – Lacrosse, το οποίο συγκαταλέγεται μεταξύ των παγκοσμίου φήμης κέντρων μελέτης fitness, εκπόνησε μια έρευνα μελετώντας ποιός τύπος αεροβικής άσκησης είναι ο πλέον αποδοτικός. Συγκεκριμένα, οι ερευνητές ζήτησαν από τους ασκούμενους να αθλούνται με τον ίδιο ρυθμό και καταβάλλοντας την ίδια προσπάθεια με τη βοήθεια των μηχανημάτων Cybex Arc Trainer, Precor Adaptive Motion Trainer και Precor Elliptical Trainer. Τα αποτελέσματα της ομάδας ήταν διαφωτιστικά: αποκαλύφθηκε ότι, παρά την πεποίθηση που είχαν οι ίδιοι οι αθλούμενοι ότι ασκούνταν με την ίδια ένταση και στα τρία μηχανήματα, εντούτοις κατανάλωναν πολύ περισσότερες θερμίδες και οξυγόνο με το Cybex Arc Trainer. Με άλλα λόγια, κατανάλωναν 16% περισσότερες θερμίδες στο Arc Train, που ισοδυναμούν με επιπλέον κατανάλωση 26000 θερμίδων το χρόνο ή με απώλεια 3,5 κιλών περιττού λίπους το χρόνο!

Η "πρόκληση" του cross - training

Για το μέγεθος της συμβολής των μηχανημάτων αεροβικής άσκησης στην εκτέλεση της προπόνησης cross - training λαμβάνονται υπ' όψιν η αυξημένη ταχύτητα και η ενδυνάμωση που προσφέρουν, η ενίσχυση της τεχνικής τρεξίματος, οι ταχύτεροι ρυθμοί ανάρρωσης και η βελτίωση της μυϊκής αντοχής.

Η καταπόνηση σε αντιδιαστολή με το όφελος

Υπάρχει πράγματι επιστημονικός τρόπος να μετρήσει κανείς πόσο έντονη είναι η άσκηση κατά τη διάρκεια της άθλησης. Ονομάζεται "Κλίμακα του Borg της Αντιλαμβανόμενης Προσπάθειας" και μετρά την αίσθηση κάποιου όταν προσπαθεί να γυμναστεί. Ερευνητές του Τμήματος Κινησιολογίας του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας προσπάθησαν να εξακριβώσουν εάν υπάρχει διαφορά στην αντίληψη (RPE) των αθλούμενων καθώς χρησιμοποιούσαν το Arc Trainer και ένα ελλειπτικό μηχάνημα. Έχοντας υπ' όψιν το γεγονός ότι οι διαφορές στο επίπεδο της δυσφορίας είναι πιθανό να επηρεάσουν τον αθλούμενο στην εκτέλεση του προγράμματός του ανακάλυψαν ότι, όταν κάποιος αθλείται στο ίδιο επίπεδο προσπάθειας, η αντίληψη RPE που έχει είναι χαμηλότερη με το Arc Trainer. Γιατί όμως η άσκηση σε ένα ελλειπτικό μηχάνημα προκαλεί περισσότερη δυσφορία; Σε αντίθεση με την κοινή πεποίθηση, η πρόκληση έντασης ειναι χαρακτηριστικό των περισσότερων αεροβικών μηχανημάτων. Τα ελλειπτικά μηχανήματα, τα οποία προσπαθούν να προσομοιάσουν την κίνηση του ποδιού όταν κάποιος αθλείται, προσφέρουν αποτέλεσμα αθροιστικό και μάλιστα δραστικά μεταβαλλόμενο, καταλήγοντας σε σημαντική καταπόνηση των γονάτων. Έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το πανεπιστήμιο του Wisconsin – LaCrosse έδειξε ότι, ενώ το Arc Trainer επιτρέπει την άθληση σε σχετικά υψηλά επίπεδα έντασης με ασήμαντη επιβάρυνση στα γόνατα, όταν κάποιος αθλείται με τη χρήση ελλειπτικού προκαλεί την ίδια επιβάρυνση στα γόνατα με το να ανεβαίνει σκάλα ή να κάνει προβολές (lunges). Μετά τη μελέτη του Precor και των μηχανημάτων Life Fitness και Cybex, μία ερευνητική ομάδα υπό τον Δρ Graham Caldwell του πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης προειδοποιεί: «Αθλητές με πρόσθιο άλγος στα γόνατα ίσως θα εύχονταν να είχαν αποφύγει την επιπλέον επιγονατιδομηριαία φόρτιση και την υπερβολική ενδυνάμωση στα γόνατα που σχετίζεται με τη χρήση των μηχανημάτων Precor και Life Fitness».

Ομοίως, όταν ερευνητές του πανεπιστημίου της Florida ανέλυσαν τον τροπο με τον οποίο τα διαφορετικά μηχανήματα κινούν το κάτω μέρος του σώματος, ανακάλυψαν κάτι το οποίο εξηγεί σε μεγάλο βαθμό γιατί η χρήση ενός ελλειπτικού μηχανήματος οδηγεί σε πόνο στα γόνατα. Αποδείχθηκε πως, όταν χρησιμοποιεί κάποιος ένα ελλειπτικό μηχάνημα, υπάρχει ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου μεταξύ της στιγμής που το γόνατο αρχίζει να εκτείνεται και το ισχίο βρίσκεται σε πλήρη κάμψη. Είναι αρκετό διάστημα ώστε να φορτιστεί το γόνατο και να μεταφερθούν κάθετα φορτία από τα ισχία στα γόνατα, με αποτέλεσμα τη σημαντική επιβάρυνση στην άρθρωση του γόνατος. Επίσης, με το πέρασμα του χρόνου, επιπλέον επιβάρυνση μπορεί να οδηγήσει σε σύνδρομο υπερχρήσης των γονάτων, όπως συμβαίνει με τους δρομείς. Όσον αφορά όμως στο Arc Trainer, η κίνηση είναι προς τα κάτω και πίσω. Έτσι, η ελεγχόμενη διεύθυνση της δύναμης αυξάνει την ενεργειακή απαίτηση, την κατανάλωση οξυγόνου και την καύση των θερμίδων και εν τέλει προσφέρει ένα πιο ξεκούραστο αποτέλεσμα.

Το τεστ της ευελιξίας

Στη διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης: Εάν κάποιος επιθυμεί να αθληθεί σε ένα μηχάνημα κάνοντας διαλειμματική προπόνηση (ΗΙΤΤ), θα επιλέξει το Arc Trainer. Οι πραγματικά αναρίθμητες επιλογές του το καθιστούν ιδανικό για παραλλαγές στην ένταση της προπόνησης. Και εφόσον το Arc Trainer επιτρέπει στους αθλούμενους να ασκούνται σε υψηλότερη ένταση, αυξάνει το μεταβολισμό και οδηγεί σε ταχύτερη κατανάλωση θερμίδων και καύση λίπους.

Στην άσκηση και την απώλεια βάρους: Εμπλέκοντας τους μύες που απαιτούν περισσότερη ενέργεια, το Arc Trainer βελτιώνει την καύση των θερμίδων με ελάχιστη καταπόνηση σε γόνατα, ισχία και πλάτη. Ομοίως μπορεί να παρεμβληθεί σε κάθε στάδιο του προγράμματος απώλειας βάρους και διατήρησης του ιδανικού βάρους με το πέρασμα του χρόνου, καθώς ο πλήρως ευπροσάρμοστος σχεδιασμός του επιτρέπει στους αθλούμενους την παραμετροποίηση των ασκήσεων για βέλτιστα και εφικτά αποτελέσματα σε κάθε φάση του προγράμματος.

Στην προπόνηση ενδυνάμωσης: Δύο από τις βέλτιστες μεθόδους για αύξηση της δύναμης είναι η αυξανόμενη αντίσταση ενώ διατηρείται η ταχύτητα ή η αύξηση της ταχύτητας ενώ διατηρείται η αντίσταση. Με τη χρήση του Arc Trainer αυξάνεται η ταχύτητα και η αντίσταση καθώς βελτιώνεται η δύναμη των ποδιών, χάρις στο μοναδικό χαρακτηριστικό του που καλείται "Διαρκής Ισχύς" (Constant Power): καθώς ο αθλούμενος επιταχύνει ή επιβραδύνει, το μηχάνημα ελαττώνει ή αυξάνει αντίσταση αυτόματα, ώστε να προσφέρει ένα σταθερό και αποτελεσματικό επίπεδο εξάσκησης.

a picture of Rex the cat